Nasze działy


Trudne słowo marketing - Ryszard Sowiński

  • 02.04.2012 - Ryszard Sowiński

    KANCELARIA W MAŁYM MIEŚCIE

    Przed napisaniem tego tekstu porozmawiałem ze znajomymi prawnikami z mniejszych miejscowości i poprosiłem o podzielenie się swoimi doświadczeniami.  Z braku miejsca pomijam tutaj niektóre istotne
    zagadnienia (np. ceny czy identyfikowanie i pogłębianie przewagi konkurencyjnej) a koncentruję się na dwóch aspektach działalności - ofercie i promocji. Jeżeli chodzi o zakres świadczonych usług, prawnik w małym mieście nie ma zbyt dużego wyboru.

    Czytaj dalej »

  • 03.10.2011 - Ryszard Sowiński

    Strategia promocji usług prawniczych

    Jeśli nie macie uporządkowanej, spójnej i konsekwentnie wdrażanej strategii promocji waszej kancelarii, warto o niej pomyśleć już dziś, ponieważ nie od razu przynosi ona oczekiwane rezultaty. Bardzo ważna jest metodologia budowania takiej strategii.

    Czytaj dalej »

  • 03.09.2011 - Ryszard Sowiński

    Zapytaj o zdanie klienta!

    Badanie satysfakcji klientów to jeden z elementów systemu organizacyjnego przedsiębiorstw rzadko stosowany w sektorze usług prawnych. Czy korzystacie Państwo z tego narzędzia w sposób systematyczny i zorganizowany?

    Czytaj dalej »

  • 02.08.2011 - Ryszard Sowiński

    Strategia branżowa kancelarii prawnej

    Jednym z najważniejszych pytań strategicznych, na które powinni odpowiedzieć sobie partnerzy poszukujący pomysłów na rozwój kancelarii, jest wybór specjalizacji, które pozwolą na zdobycie wyjątkowych kompetencji, odróżniających kancelarię od konkurentów.

    Czytaj dalej »

  • 03.07.2011 - Ryszard Sowiński

    Partnerzy dzielą zyski

    Systemy podziału zysków pomiędzy partnerami - założycielami kancelarii są na ogół dość proste i potrafią trwać nawet wtedy, gdy kancelaria rozrasta się do rozmiarów przedsiębiorstwa zatrudniającego dziesiątki pracowników. Z czasem pojawia się jednak pytanie o sposób wynagradzania nowo przyjętych partnerów…

    Czytaj dalej »

  • 02.07.2011 - Ryszard Sowiński

    Budujemy strategię kancelarii prawnej

    Przez cztery miesiące dyskutowaliśmy z partnerami jednej z kancelarii na temat przyszłej jej specjalizacji. Rozmowom , często pełnym emocji, towarzyszyło poczucie niepewności i braku zgodności. Głównym problemem była konieczność ograniczenia zakresu świadczonych usług i obsługiwanych klientów, związana z planowanym wyborem specjalizacji.

    Czytaj dalej »

  • 13.06.2011 - Ryszard Sowiński

    Efektywny system partnerski w kancelarii

    Decyzja o przyjęciu do grona partnerów dotychczasowego pracownika kancelarii to jedna z najtrudniejszych decyzji biznesowych jej założyciela. Warto, by podejmowana była w oparciu o kryteria biznesowe i wzmacniała rozwój całej organizacji.

    Czytaj dalej »

  • 14.05.2011 - (YZMA)

    Wspomóż swój sukces!

    Networking to sztuka budowania sieci kontaktów profesjonalnych, która w coraz większym stopniu powinna być wykorzystywana także przez prawników.

    Publikowanie artykułów w prasie, prowadzenie szkoleń, udział w konferencjach, strony internetowe, blogi – wszystko to są wartościowe narzędzia promocji usług prawniczych. Jednak każdy doświadczony prawnik wie, że najskuteczniejszym sposobem na osiągnięcie sukcesu jest zbudowanie sieci kontaktów z osobami, które albo będą kiedyś naszymi klientami, albo takich klientów nam polecą lub pomogą do nich dotrzeć.

    Czytaj dalej »

  • 14.04.2011 - Ryszard Sowiński

    Po pierwsze, nie izoluj!

    Czy partner powinien wprowadzać młodszych prawników w sieć relacji z klientami? Czy nie naraża się w ten sposób na utratę klienta? Takie pytanie zadał mi ostatnio partner jednej z kancelarii, nauczony złym doświadczeniem: z jego kancelarii odszedł pracownik, a parę dni później - kluczowy klient.

    Czytaj dalej »