Nasze działy
Trudne słowo marketing - Ryszard Sowiński
KANCELARIA W MAŁYM MIEŚCIE
Przed napisaniem tego tekstu porozmawiałem ze znajomymi prawnikami z mniejszych miejscowości i poprosiłem o podzielenie się swoimi doświadczeniami. Z braku miejsca pomijam tutaj niektóre istotne
zagadnienia (np. ceny czy identyfikowanie i pogłębianie przewagi konkurencyjnej) a koncentruję się na dwóch aspektach działalności - ofercie i promocji. Jeżeli chodzi o zakres świadczonych usług, prawnik w małym mieście nie ma zbyt dużego wyboru.Strategia promocji usług prawniczych
Jeśli nie macie uporządkowanej, spójnej i konsekwentnie wdrażanej strategii promocji waszej kancelarii, warto o niej pomyśleć już dziś, ponieważ nie od razu przynosi ona oczekiwane rezultaty. Bardzo ważna jest metodologia budowania takiej strategii.
Zapytaj o zdanie klienta!
Badanie satysfakcji klientów to jeden z elementów systemu organizacyjnego przedsiębiorstw rzadko stosowany w sektorze usług prawnych. Czy korzystacie Państwo z tego narzędzia w sposób systematyczny i zorganizowany?
Strategia branżowa kancelarii prawnej
Jednym z najważniejszych pytań strategicznych, na które powinni odpowiedzieć sobie partnerzy poszukujący pomysłów na rozwój kancelarii, jest wybór specjalizacji, które pozwolą na zdobycie wyjątkowych kompetencji, odróżniających kancelarię od konkurentów.
Partnerzy dzielą zyski
Systemy podziału zysków pomiędzy partnerami - założycielami kancelarii są na ogół dość proste i potrafią trwać nawet wtedy, gdy kancelaria rozrasta się do rozmiarów przedsiębiorstwa zatrudniającego dziesiątki pracowników. Z czasem pojawia się jednak pytanie o sposób wynagradzania nowo przyjętych partnerów…
Budujemy strategię kancelarii prawnej
Przez cztery miesiące dyskutowaliśmy z partnerami jednej z kancelarii na temat przyszłej jej specjalizacji. Rozmowom , często pełnym emocji, towarzyszyło poczucie niepewności i braku zgodności. Głównym problemem była konieczność ograniczenia zakresu świadczonych usług i obsługiwanych klientów, związana z planowanym wyborem specjalizacji.
Efektywny system partnerski w kancelarii
Decyzja o przyjęciu do grona partnerów dotychczasowego pracownika kancelarii to jedna z najtrudniejszych decyzji biznesowych jej założyciela. Warto, by podejmowana była w oparciu o kryteria biznesowe i wzmacniała rozwój całej organizacji.
Wspomóż swój sukces!
Networking to sztuka budowania sieci kontaktów profesjonalnych, która w coraz większym stopniu powinna być wykorzystywana także przez prawników.
Publikowanie artykułów w prasie, prowadzenie szkoleń, udział w konferencjach, strony internetowe, blogi – wszystko to są wartościowe narzędzia promocji usług prawniczych. Jednak każdy doświadczony prawnik wie, że najskuteczniejszym sposobem na osiągnięcie sukcesu jest zbudowanie sieci kontaktów z osobami, które albo będą kiedyś naszymi klientami, albo takich klientów nam polecą lub pomogą do nich dotrzeć.
Po pierwsze, nie izoluj!
Czy partner powinien wprowadzać młodszych prawników w sieć relacji z klientami? Czy nie naraża się w ten sposób na utratę klienta? Takie pytanie zadał mi ostatnio partner jednej z kancelarii, nauczony złym doświadczeniem: z jego kancelarii odszedł pracownik, a parę dni później - kluczowy klient.