14.06.2013 - Michał Ryszard Wysocki

Przed-mediacyjne konsultacje z klientem

W poprzednich artykułach przedstawione zostały: sposoby analizy możliwości skorzystania z mediacji w konkretnej sprawie, metodyka formowania zespołu negocjacyjnego, jak również wskazówki przy wyborze mediatora. W tym miejscu należy poczynić założenie, że całokształt działań prowadzi do wniosku, że to mediacja, a nie sąd jest ponad wszelką wątpliwość najwłaściwszym rozwiązaniem. Po wykonaniu tej pracy, prawnik staje przed najpoważniejszym zadaniem – przekonania swojego klienta do tej opcji... Tu właśnie bardzo często pojawia się problem. Mimo wielu lat obecności mediacji w polskim systemie prawa, wiedza na jej temat, a nawet sama świadomość jej istnienia, pozostaje nikła wśród prawników, nie wspominając o ich klientach.

  • 0

  • Ocena:

    5

    (1)

Przede wszystkim prawnik, który pragnie skutecznie przekonywać klienta do mediacji, zna jej zalety oraz jest w stanie w przekonujący sposób je wyłożyć. To znaczy w taki sposób, aby jego klient zrozumiał i uwierzył, że mediacja to najlepsze rozwiązanie właśnie dla niego. Nie sposób w tym miejscu podać wszystkich uniwersalnych argumentów przemawiających za mediacją, warto zaś skupić się na rzeczach, które klient od prawnika usłyszeć powinien. Kolejność działań można opisać następująco:
1- poinformowanie klienta o mediacji i zasadach jej działania,

Komentarze

  • 0

  • Ocena:

    5

    (1)

Brak wpisów. Bądź pierwszym, który skomentuje!

Dodaj komentarz