09.12.2013 - Piotr Jankowski
GMINNE RADY SENIORÓW
W dniu 30 listopada 2013 r. weszły w życie przepisy o gminnych radach seniorów. Zgodnie ze znowelizowanym art. 5 c ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r. poz. 594 i 645) rada gminy – z własnej inicjatywy lub na wniosek zainteresowanych środowisk – może utworzyć gminną radę seniorów. Działania rady seniorów będą mieć charakter konsultacyjno-doradczy i inicjatywny, a skupiać ma ona przedstawicieli wszystkich podmiotów działających na rzecz osób starszych, w szczególności przedstawicieli organizacji pozarządowych oraz podmiotów prowadzących uniwersytety trzeciego wieku.
Rady seniorów będą powoływane na takich samych zasadach, jak rady młodzieży. Statut, tryb wyłaniania składu oraz kompetencje i zasady działania zostaną określone w drodze uchwały tak, aby skutecznie wykorzystać potencjał osób starszych działających w organizacji oraz podmiotów działających na rzecz osób starszych, a także zapewnić sprawny sposób wyboru członków gminnej rady seniorów.
Komentarze
0
Ocena:
(1)
Brak wpisów. Bądź pierwszym, który skomentuje!
Dodaj komentarz
Aby móc dodać komentarz musisz się zalogować. Kliknij tutaj, jeśli chcesz przejść do formularza logowania lub zarejestruj się.