19.06.2013 - Przemysław Wójcik

Dobre praktyki w projektowaniu stron prawniczych

Strona internetowa to obecnie najlepsza wizytówka danej firmy. To od jej wyglądu i zawartości często zależy konwersja z „widza” w klienta. Jest to szczególnie prawdziwe przy stronach kancelarii prawnych czy adwokatów lub radców prawnych.
Standardy polskie

  • 1

  • Ocena:

    5

    (2)

Wchodząc na przeciętną stronę polskiej kancelarii prawnej, jeszcze przed jej otworzeniem wiemy, czego możemy się spodziewać. Zwykle design tych stron jest bardzo zachowawczy, barwami dominującymi są szary, czerń, biel i grafit. Kolory te są często wygaszone i mają świadczyć o tym jak „poważną” firmą jest dana kancelaria. Dodatkowo układ designu jest również bardzo stonowany, nie znajdziemy tu animacji, elementów interaktywnych czy innych bardziej skomplikowanych efektów.

Komentarze

  • 1

  • Ocena:

    5

    (2)

  • 18.07.2013

    fourfive

    Ze zdecydowaną większością przedstawionych w artykule tez zgadzam się w pełni, chciałbym je jednak uzupełnić o 4 punkty:

    1. Artykuł redukuje kwestię projektowania stron internetowych do wyglądu (design). Tymczasem, ostateczny efekt będzie zależny od triady elementów które muszą z sobą współgrać: treści, wyglądu i aktualności strony. Mierzmy zamiary na siły, jeśli bowiem brak czasu na pielęgnowanie aktualności, wprowadzenie interaktywnych elementów nie jest dobrym pomysłem. Wtedy lepiej wyłuskać elementy ponadczasowe i tu postawić akcent.

    2. "Zachodnie strony" to zdecydowanie zbyt szerokie pojęcie. Strony amerykańskie i europejskie różnią się od siebie w sposób diametralny, tak pod względem wyglądu jak i treści.

    3. Responsive web design w Polsce jeszcze długo nie osiągnie poziomu 12%. I choć sami od jakiegoś czasu nie robimy prawie nic innego niż RWD, warto zastanowić się nad podejściem dualnym: RWD + klasycznym dla PC's. Powodem są chociażby choroby wieku dziecięcego nowych technologii programistycznych objawiające się na przykład konfliktem nazewnictwa.

    4. Strona internetowa per se, SEO i Google Adwords to nie jedyne instrumenty marketingowe. Zdecydowanie brakuje mi tu na przykład Google Rich Snippets, które są banalnie proste do implementacji a niosą z sobą potężny, nie do przecenienia, skutek.

    Jednocześnie cieszę się bardzo że przedstawiona tematyka zbiera powoli żniwo zainteresowania i gratuluję artykułu.

    Jacek Kempski
    Chief Programmer
    www.terminy.eu

Dodaj komentarz